Skip to main content

Garantia sistemului fotovoltaic este importanta pentru a va asigura ca investitia dvs. in energie solara este protejata. 

SFATURI DESPRE PASTRAREA GARANTIEI SISTEMULUI FOTOVOLTAIC

Urmariti instructiunile producatorului

Acesta este primul si cel mai important pas. Asigurati-va ca urmati cu atentie instructiunile producatorului pentru instalarea, operarea si intretinerea sistemului dumneavoastra fotovoltaic. In mod special, respectati cerintele pentru curatare si mentenanta.

Efectuati mentenanta regulata

Programati si efectuati mentenanta regulata a sistemului. Acest lucru poate include curatarea panourilor fotovoltaice, verificarea conexiunilor electrice, monitorizarea performantelor si inlocuirea oricaror componente defecte sau uzate. Cititi mai multe despre mentenanta sistemului fotovoltaic aici.

Apelati la profesionisti autorizati

Atunci cand efectuati mentenanta sau orice reparatii, asigurati-va ca lucrati cu firme autorizate ANRE. Acestea vor sti cum sa efectueze corect mentenanta fara a afecta garantia.

Inregistrati-va produsul

Asigurati-va ca sunteti inregistrat ca proprietar al produsului pe platforma producatorului sau a distribuitorului autorizat. Acest lucru va poate ajuta sa obtineti asistenta tehnica si sa va pastrati drepturile la garantie.

Documentati totul

Mentineti inregistrari detaliate despre toate serviciile de mentenanta, reparatii si orice alte interventii efectuate asupra sistemului. Acest lucru va poate servi ca dovada in cazul in care aveti nevoie de servicii in baza garantiei.

Protejati panourile

Asigurati-va ca panourile fotovoltaice nu sunt deteriorate in mod intentionat sau accidental. Evitati activitatile care pot zgaria sau deteriora suprafata panourilor.

Monitorizare si raportare erori

Daca observati orice eroare sau problema cu sistemul dumneavoastra, raportati-o imediat producatorului sau furnizorului de servicii. In anumite cazuri, remedierea problemelor la timp poate evita pierderea garantiei.

Respectati cerintele de instalare

Daca aveti planuri de a extinde sau modifica sistemul, asigurati-va ca respectati cerintele de instalare ale producatorului si ca folositi echipamente compatibile.

Cunoasteti perioada de garantie

Intelegeti perioada de garantie pentru fiecare componenta a sistemului dvs. fotovoltaic, inclusiv panouri, invertor, baterii (daca sunt prezente) si alte echipamente. Acest lucru va va ajuta sa stiti cand sa solicitati servicii sub garantie.

Lucrati cu furnizori de incredere

Aflati avantajele panourilor Canadian Solar aici.

Atunci cand achizitionati un sistem fotovoltaic, alegeti furnizori de incredere si producatori seriosi in ceea ce priveste furnizarea echipamentelor de calitate si asistenta tehnica.

Prin urmarea acestor sfaturi si mentinand o atentie la detaliu, veti putea pastra garantia sistemului fotovoltaic si sa va bucurati de beneficiile sistemului fara ingrijorari semnificative legate de problemele de garantie.

In Romania, garantia standard pentru sistemele fotovoltaice poate varia in functie de producatorul de echipamente solare, furnizorul de servicii si instalatorul. Cu toate acestea, exista cateva linii generale care pot oferi o idee despre ce puteti astepta in ceea ce priveste garantia unui sistem fotovoltaic.

ASPECTE DE LUAT IN CONSIDERARE!

Garantia panourilor fotovoltaice

Majoritatea producatorilor de panouri ofera o garantie de la 10 la 25 de ani pentru acestea. In timpul acestei perioade, se asteapta ca panourile sa functioneze la o anumita eficienta specificata in garantie. In general, garantia acopera defectele de fabricatie si deteriorarea prematura a panourilor.

Garantia invertorului

Invertorul este o componenta importanta a unui sistem fotovoltaic si are, de obicei, o garantie care variaza de la 5 la 15 ani. Garantia pentru invertor acopera reparatiile sau inlocuirea acestuia in caz de defecte sau defectiuni.

Alte componente si accesorii

Alte componente, cum ar fi bateriile (daca sunt prezente) sau sistemele de montare, pot avea garantii separate. Verificati cu producatorii sau furnizorii pentru detalii specifice.

Garantii de instalare

In plus fata de garantia producatorului pentru echipamentele individuale, este important sa verificati garantia serviciilor de instalare. Furnizorii sau instalatorii pot oferi, de obicei, o garantie de instalare care acopera calitatea instalarii si integritatea sistemului in ansamblu.

Asistenta tehnica

Acesta este un aspect important al garantiei. Asigurati-va ca aveti acces la asistenta tehnica si suport in caz de probleme sau intrebari legate de sistemul dumneavoastra.

Garantia extinsa

In anumite cazuri, puteti opta pentru o garantie extinsa, care poate prelungi perioada de acoperire sau poate oferi beneficii suplimentare. Verificati cu producatorii sau furnizorii care sunt optiunile disponibile.

Legile care reglementeaza garantia produselor sunt:

  • Legea nr. 193 din 2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori;
  • Legea nr. 296 din 2004, privind Codul Consumului, modificata prin Legea nr. 161 din 2010;
  • Legea nr. 161 din 2010 pentru modificarea Legii nr. 296 din 2004 și Legii nr. 193 din 2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori.

Este important sa cititi cu atentie termenii si conditiile garantiei oferite de fiecare producator sau furnizor si sa intelegeti exact ce este acoperit si ce nu este. De asemenea, este recomandabil sa pastrati documentele legate de garantie, inclusiv factura de achizitie si orice inregistrari de mentenanta, pentru a facilita procesul de solutionare in cazul in care apar probleme.

Leave a Reply